Safran Transmission Systems Poland liderem rozwoju silników LEAP

4 lipca Philippe Petitcolin, Prezes Grupy Safran, dokonał inauguracji nowego zakładu Safran Aircraft Engines w Polsce. Fabryka ma przyczynić się do zwiększenia produkcji silników LEAP oferowanych przez CFM International*. Jan Sawicki, prezes Safran Transmission Systems Poland, przedstawił, w jaki sposób polska spółka zależna Safran Transmission Systems wpływa na ten rozwój.
saf2018_0262509.jpg

Silniki LEAP, w które są wyposażone samoloty nowej generacji, takie jak Airbus A320neo, Boeing 737 MAX i COMAC C919, to obecnie najlepiej sprzedające się silniki w historii lotnictwa, na które popyt stale rośnie.

Kluczowe ogniwo w rozwoju LEAP

Spółka Safran Transmission Systems Poland, specjalizująca się w produkcji i montażu mechanicznych systemów przeniesienia mocy do silników CFM56 i LEAP, jest liderem zyskującego na znaczeniu programu LEAP. „Do 2020 roku 85% naszej działalności będzie związane z silnikami LEAP. Ten fakt znakomicie ilustruje wpływ omawianego rozwoju na działalność naszego przedsiębiorstwa", twierdzi Jan Sawicki.

saf2018_0262506.jpg

W 2018 roku w polskiej fabryce powstanie prawie 1700 przekładni, a w 2019 ponad 2000, co „oznacza zwiększenie produkcji o ponad 65% w porównaniu do 2017 roku". Safran Transmission Systems Poland produkuje również komponenty do sprężarek niskiego ciśnienia dla Safran Aero Boosters oraz koła zębate do silników śmigłowców dla Safran Helicopter Engines.

Innowacja jako siła napędowa

Jako pierwsza spółka w Grupie funkcjonująca na terenie Polski, w 2001 roku Safran Transmission Systems Poland rozpoczęła działalność w samym sercu Doliny Lotniczej. Z tego względu Spółka może korzystać z zasobów dynamicznie rozwijającego się ośrodka przemysłu lotniczego, ale też i jednocześnie wspierać go poprzez inwestycje i zaangażowanie w programy edukacyjne. Dzięki liczącej sto lat tradycji najwyższych standardów w lotnictwie, środowisku, w którym obecne są wiodące międzynarodowe firmy, najnowocześniejszym szkoleniom dostosowanym do potrzeb branży oraz strategicznej lokalizacji w samym sercu Europy, Dolina Lotnicza łączy w sobie wszystkie istotne aspekty, przyczyniając się do postępu technologicznego na wielu obszarach.

Korzystając z tego wyjątkowego otoczenia oraz własnej tradycji innowacji, Safran Transmission Systems Poland dokłada wszelkich starań, aby sprostać wyzwaniu, jakim jest wzrost produkcji silników LEAP. „Rozpoczęliśmy prawdziwy program transformacji, który obejmował rozbudowę fabryki, modernizację sprzętu i procesów oraz rekrutację, aby dzisiaj zatrudniać ponad 750 pracowników", wyjaśnia Jan Sawicki, który promuje kulturę innowacji i ciągłego doskonalenia.

Przygotowanie, aby sprostać wymaganiom przyszłości

Jaki jest klucz do tej doskonałości? Praca zespołowa. „Bliska współpraca z naszymi partnerami w celu określenia ich potrzeb, usprawnienia procesów i dzielenie się naszymi najlepszymi praktykami przyczyniają się do naszego sukcesu", mówi Jan Sawicki.

Safran Transmission Systems Poland nie ustaje w swoich dążeniach do dynamicznego rozwoju: „Naszą historię napisaliśmy poprzez ciągłe doskonalenie. Nasza przyszłość nie będzie się różnić. Będziemy nadal wprowadzać innowacje, aby sprostać wymaganiom naszych klientów i partnerów. Jednym z przykładów jest produkcja korpusu przekładni mocy. Dotychczasowy proces technologiczny bazuje na części wykonywanej metodą odlewniczą. W wyniku wprowadzonych innowacji wdrożyliśmy alternatywny sposób wytwarzania korpusu z odkuwki, który w całości obrabiany jest maszynowo". Podstawową zaletą tego sposobu produkcji jest skrócenie cyklu industrializacji.

* spółka typu joint venture 50/50 Safran Aircraft Engines oraz GE.

Naciśnij Enter, aby wyszukać lub ESC, aby zamknąć